Dlaczego warto zamienić zwykły makaron ma warzywny?

Makaron lubi chyba każdy. Dla większości z nas jest on podstawą w kuchni, możemy go jeść z różnymi dodatkami. Coraz częściej pojawia się na naszych stołach. Znakomity zamiennik tradycyjnego makaronu, równie smaczny i szybki w przygotowaniu. Makaron z warzyw jest idealnym posiłkiem dla osób, które muszą unikać glutenu.

Można powiedzieć, że zwyczaj jedzenia makaronu jest dłuższy niż spaghetti! Sięga on czasów prehistorycznych. Wszyscy kojarzymy go z Włochami, ale znaleziska archeologiczne wskazują na Azję, króluje tam od ponad 4 tysięcy lat. Do Włoch natomiast makaron trafił dopiero w XIII wieku dzięki słynnemu podróżnikowi Marco Polo.

Na sklepowych półkach możemy znaleźć mnóstwo rodzajów makaronów warzywnych. Najpopularniejsze to makaron z ciecierzycy, soczewicy czerwonej, soczewicy zielonej, grochu, fasoli oraz zielonego groszku.

Makaron roślinny od pszennego odróżnia kolor. Makarony z grochu i fasoli mają kolor odrobinę ciemniejszy niż pszenny. Makaron z soczewicy czerwonej ma barwę czerwoną, natomiast z zielonego groszku i soczewicy zielonej mają kolor zielony.
Jednak wygląd to nie wszystko, makarony roślinne dostarczają nam głównie białka roślinnego, a zawierają go naprawdę sporo. Makaron taki jest idealny dla uprawiających sport i osób które mają zwiększone zapotrzebowanie na białko. Produkty te świetnie się sprawdzą także jako sposób na uzupełnienie diety wegańskiej i wegetariańskiej o cenne aminokwasy.
  • Makarony z warzyw strączkowych dostarczają nam błonnika, witamin z grupy B, minerałów i innych witamin.
  • Makaron z ciecierzycy jest fantastycznym źródłem magnezu i ma delikatny orzechowy smak.
  • Makaron z zielonej soczewicy jest skarbnicą między innymi potasu, żelaza oraz kwasu foliowego.
  • Makaron z czerwonej soczewicy również ma wspaniały skład, znajdziemy w nim takie składniki odżywcze jak magnez, żelazo, cynk, potas, mangan, miedź, fosfor oraz witaminę K.
  • Makaron z zielonego groszku zawiera żelazo, magnez, fosfor, wapń, potas, cynk oraz takie witaminy jak A, C E i K.
  • Makaron grochowy zawiera mnóstwo błonnika, białka jak również wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas oraz przeciwutleniacze. Smakuje podobnie do makaronu razowego, jest też lekkostrawny.
  • Makaron z fasoli jest doskonałym źródłem witamin PP i A, żelaza, magnezu i lecytyny, która poprawia nam koncentrację i pamięć.

Warto zamienić tradycyjne makarony na warzywne ze względu na wzbogacenie smaku oraz na podniesienie walorów odżywczych naszych potraw. Ale nie tylko, makarony roślinne wspaniale komponują się z mięsem ale również z warzywami. Możemy dodawać je do sałatek, zup oraz zapiekanek. Dzięki makaronom warzywnym nasze dania stają się bardziej odżywcze i sycące.

Makaronem z zielonego groszku, z brokułem i cukinią

Składniki:

Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie, na małym ogniu około 6 minut. Brokuł podgotować ok 5 minut.
Cukinię myjemy, kroimy na plasterki, potem na pół. Rozgrzewamy patelnię z odrobiną oleju, wkładamy cukinię i chwilkę podsmażamy. Zmniejszamy ogień i dusimy ją aż zmięknie, ale nie za bardzo.
Pestki dyni prażymy na suchej patelni. Pomidorki myjemy, a następnie kroimy.
Danie możemy jeść na ciepło posypane pestkami dyni lub na zimno. Fantastycznie sprawdzi się jako zdrowy i smaczny posiłek do pracy, który możemy zapakować w pudełko

makaron z groszku

Makaron z ciecierzycy, z pesto migdałowo – bazyliowym

Składniki:

Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie około 8 minut.
Migdały prażymy na suchej patelni, do momentu aż zacznie się z nich wydobywać zapach. Migdały ostudzamy i blendujemy kilka sekund, dorzucamy obrany czosnek, bazylię, natkę pietruszki, olej lniany, płatki drożdżowe oraz sól. Blendujemy wszystko przez chwilę. Jeśli pesto jest zbyt gęste dolewamy oleju.
Mieszamy z ugotowanym makaronem, posypujemy pomidorkami i kiełkami.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wybierz pola do wyświetlenia. Inne zostaną ukryte. Przeciągnij i upuść, aby zmienić kolejność.
  • Obraz
  • SKU
  • Ocena
  • Cena
  • Magazyn
  • Dostępność
  • Dodaj do koszyka
  • Opis
  • Treść
  • Waga
  • Wymiary
  • Dodatkowe informacje
  • Atrybuty
  • Atrybuty niestandardowe
  • Pola niestandardowe
Click outside to hide the compare bar
Porównaj
Porównaj ×
Let's Compare! Continue shopping